محبیان: اعتراف گیری و عقب ماندگی سیاسی
محبیان، فعال سیاسی اصول گرا بر خلاف برخی دیگر از هم طیفان خود در جناح اصوا گرا، از پخش اعترافات فعالان سیاسی از تلویزیون خشنود نیست و اساسا اعتراف گیری را نشانه عقب ماندگی سیاسی می داند.
فردا: امیر محبیان، فعال سیاسی اصول گرا بر خلاف برخی دیگر از هم طیفان خود در جناح اصوا گرا، از پخش اعترافات فعالان سیاسی از تلویزیون خشنود نیست و اساسا اعتراف گیری را نشانه عقب ماندگی سیاسی می داند.

عضو شورای سردبیری رسالت، با بیان اینکه مطمئنا از پخش اعترافات رقبای سیاسی خود در تلویزیون راضی نیست، می گوید:احساس من اين بود که اي کاش در يک فضاي باز به دور از تعصبات گروهي ما فرصت فکر کردن و مباحثه را داشتيم و مي توانستيم نسبت به آنچه کرده ايم يا مي خواستيم بکنيم برداشت دقيق تري پيدا مي کرديم. بي شک ديدن فعالان سياسي پشت ميز محاکمه و اعترافات اين گونه براي کسي که در سياست فعاليت مي کند تصوير جالبي نيست اما در عين حال معتقد هستم بايد محيطي داشته باشيم که به دور از هرگونه تعصب نظرات خود را ابراز کنيم و اين نظرات به بحث و چالش کشيده شود.

عضو هیات موسس حزب «نواندیشان ایران اسلامی» در پاسخ به این سوال که چرا هر زمان جناح اصولگرا مي خواهد به نوعي از اصلاح طلبان انتقام بگيرد از منظر اعتراف گيري وارد مي شود؟ می افزاید:

اين بحث جريان اصولگرا و جريان اصلاح طلب نيست. به اين معنا که جريان اصولگرا در اين اتفاق نقشي نداشته است بلکه يک پديده سياسي-امنيتي در کشور رخ داد. اين فضا مي توانست به شکل بهتري رفع شود اما اين مساله حل نشد و بحران شديدتر شد و جمعي که دستگير شده بودند به اين کار اجبار يافتند.

محبیان ادامه می دهد: در مورد اينکه عمق و صحت اين اعترافات چقدر است بايد بگذاريم شرايط عادي شود و اين افراد دوباره نظر خود را بيان کنند و آن زمان ببينيم اين اعترافات تا چه حد عمق داشته است. در عين حال معتقد هستم اعتراف گيري و پخش اعترافات نشان دهنده عقب ماندگي سياسي کشورهاست و در اکثر کشورهايي که دريافته اند مي توان با هم سخن گفت بدون اينکه افراد را در شرايط سخت و خاصي قرار دهند از اعتراف گيري پرهيز مي شود. به گمان من بهتر است بتوانيم شرايط جامعه را به سمت آرامش ببريم که شاهد اين وقايع نباشيم که اعتراضات منجر به ساختارشکني شود يا اينکه بيان نظرات گونه يي از اعترافات را شکل دهد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا